e-Księgarnia
Księgarnia Internetowa GWSH
Zbigniew Danielewicz | 50,00 zł | |
Zbigniew Danielewicz promuje na scenie polskiej kultury teologa niemieckiego, przy tym protestanta tradycji kalwińskiej. Koncentruje się na "kształcie i wartości ostatecznej wizji Boga, która wyłania się z bogatego piśmiennictwa Moltmanna". Autor rozprawy dał się już poznać jako dobry znawca myśli Moltmanna. Podejmując zagadnienie eschatologii teologa z Tybingi, podejmuje temat wielki, podstawowy, ogniskujący i organizujący niemal całość jego nauczania, przy równoczesnym wyprowadzeniu na scenę jego oryginalności. „Nikt dotąd tak rzetelnie i zasadniczo nie ocenił Moltmanna jak Danielewicz” - z recenzji prof. zw. dr. hab. Stanisława Celestyna Napiórkowskiego OFM Conv. |
Izydor Sobczak (red.) | 34,00 zł | |
Praca stanowi cenną pomoc dydaktyczną dla studentów: politologii, socjologii czy administracji, ale zainteresuje również osoby zajmujące się praktyką życia społeczno-gospodarczego i politycznego kraju, województwa, powiatu, wszystkich, którym nieobojętne są tendencje i prognozy rozwoju demograficznego w regionie pomorskim. |
Beata Możejko (red.) | 20,00 zł | |
Praca zbiorowa poświęcona różnorodnym problemom gospodarczym i społecznym w państwach Unii Europejskiej. Omawiane są w niej takie zagadnienia, jak: rola regionu Morza Bałtyckiego w rozwoju UE, gospodarka morska w Polsce na tle uwarunkowań europejskich, fundusze inwestycyjne, e-learning na uczelniach europejskich, system ubezpieczeń emerytalnych czy mniejszości narodowe. |
Praca zbiorowa | 20,00 zł | |
Artykuły zebrane w tym tomie to próba naukowego rozpoznania i analizy nowego zjawiska w sferze społecznej, zwłaszcza w dziedzinie społecznego komunikowania się, jakim jest Internet. „Ze względu na różnorodność społeczno-internetowych zagadnień teksty zostały wybrane według pewnego rodzaju pedagogicznego klucza, tak by wprost lub pośrednio zazębiały się z pedagogicznym myśleniem bądź były bodźcem do dalszych rozważań pedagogicznych” – piszą autorzy wstępu. |
Urszula Świętochowska | 18,00 zł | |
Książka stanowi kompendium wiedzy zarówno z zakresu patologii cywilizacyjnych związanych z rozwojem systemu demokratycznego na świecie, jak i z zakresu samej teorii demokracji jako modelu ustroju państwowego. Autorka omawia rozmaite koncepcje demokracji oraz różne czynniki i uwarunkowania o charakterze globalnym, regionalnym i lokalnym, które determinują jej rozwój. Wielość koncepcji, wariantów systemu demokratycznego służy, jak podaje autorka, „próbie określenia modelu globalnego na miarę XXI wieku”. Pomoc dydaktyczna dla studentów politologii! |
Witold Turnowiecki | 20,00 zł | |
Podręcznik przygotowany został z myślą o studentach politologii, socjologii oraz pedagogiki społecznej i – jak pisze autor we wstępie – ma „pomóc młodym i studiującym w poznaniu i zrozumieniu różnorodności, jak i zmienności współczesnej rzeczywistości socjalnej”. Do szczegółowych zagadnień omawianych w ramach książki należą między innymi: polityka rodzinna, polityka mieszkaniowa, polityka ochrony pracy, polityka ochrony zdrowia, system zabezpieczenia społecznego, patologia społeczna, polityka ochrony środowiska, powiązania problematyki społecznej z problematyką gospodarczą. Pozycja niezbędna jako wprowadzenie do dziedziny polityki społecznej! |
Andrzej Chodubski, Adriana Frączek, Beata Słobodzian (red.) | 37,00 zł | |
Książka dotyczy ról pełnionych przez kobiety w życiu kulturowo-cywilizacyjnym, postrzeganych w różnym czasie i przestrzeni. Wyobrażenia o rolach społecznych kobiet i mężczyzn, kształtowane w długim procesie dziejowym, nie przystają do wymogów współczesności, a przede wszystkim do podstawowego wyzwania demokratycznego świata – wolności i wyboru. Uleganie stereotypom wartości te ogranicza oraz prowadzi do nierównego traktowania jednostek, a w tym do naruszania ich niezbywalnej godności. |
Jadwiga Szymaniak | 24,00 zł | |
Opracowanie powstało na bazie aktualnych badań empirycznych prowadzonych w Polsce i w innych krajach. Autorka przytacza liczne przykłady konkretnych rozwiązań w pracy szkolnej. We wstępie R. Stachowskiego czytamy: „(…) prezentowane w wykładach w sposób nadzwyczaj kompetentny wybrane zagadnienia z pedagogiki szkolnej są odzwierciedleniem poglądów najbardziej znaczących autorytetów w świecie humanistyki na takie podstawowe dla pedagogiki szkolnej terminy jak: wychowanie, kształcenie, nauczanie i uczenie się”. |
Roman Bielicki | 25,00 zł | |
Osiągnięciem efektu resocjalizacyjnego jest przemiana tożsamości indywidualnej i społecznej jednostki nieprzystosowanej społecznie przez wychowawcze stymulowanie rozwoju jej struktur poznawczych i twórczych oraz wyposażenie jej w nowe indywidualne i społeczne kompetencje. Taki cel można osiągnąć przez odkrycie i rozwijanie potencjału oraz talentów wychowanka. Potrzebom resocjalizacyjnym tego rodzaju sprzyjają wszelkie działania kulturotechniczne, wykorzystujące przestrzeń kultury. Książka stanowi omówienie tych zagadnień, a także ma na celu ukazanie opinii personelu penitencjarnego o użyteczności resocjalizacyjnej różnych metodyk kulturotechnicznych oraz jego stosunku do tej orientacji resocjalizacyjnej. |
Jacek Czajowski, Andrzej Kulig | 12,00 zł | |
W podręczniku omówiono podstawowe zagadnienia związane z obowiązującym systemem organów państwowych. Stanowi on cenną pomoc zwłaszcza dla studentów administracji, ale może być wykorzystany również na innych kierunkach studiów (np. politologii, europeistyce, stosunkach międzynarodowych). |
Adela Kożyczkowska i Maria Szczepska-Pustkowska (red.) | 45,00 zł | |
Monografia jest dziełem osiemnastu autorów, którzy z różnych perspektyw przyglądają się problematyce edukacji i opieki. Stanowi cenne źródło wiedzy przede wszystkim dla pedagogów, psychologów i socjologów. Recenzent naukowy M. Nowak-Dziemianowicz: „Książka pokazuje, że zarówno szerokie, kulturowe, polityczne, ekonomiczne konteksty procesów opieki i pomagania, edukacji, jak i towarzyszące im, nieodłączne i nieredukowalne sprzeczności, napięcia i konflikty można i trzeba demaskować po to, żeby rozumieć. Wszakże rozumienie jest naszym sposobem bycia w świecie.” |
Waldemar Budziński (red.) | 37,00 zł | |
Książka przydatna zwłaszcza studentom pedagogiki i psychologii, teoretykom i praktykom w dziedzinie terapii i resocjalizacji osób z różnych względów nieprzystosowanych społecznie. Celem publikacji jest przedstawienie rozległej perspektywy psychospołecznych uwarunkowań życia i trudności napotykanych przez młodego człowieka zmagającego się przede wszystkim z problemami szkolnymi. Przeanalizowano wpływ warunków i wymagań społecznych na zachowanie oraz rozwój ucznia. Pokazano także przykłady trudnych sytuacji życiowych wymagających uwzględnienia aspektów biologicznych problemów psychospołecznych uczniów. |