Neurodydaktyka
Kwalifikacje absolwenta.
- Cel i zadania:
Celem studiów jest zapoznanie słuchaczy z aktualnymi osiągnięciami neurodydaktyki oraz ich praktycznym znaczeniem w procesach nauczania i wychowania na różnych etapach rozwojowych. Ponadto w grupie zagadnień poruszanych w trakcie studiów znajdują się biologiczne podstawy zachowań społecznych człowieka, wpływ gatunkowej przeszłości człowieka na jego edukacyjną i wychowawczą teraźniejszość, neurobiologiczne podłoże kontaktów interpersonalnych, zjawisk kryzysowych zarówno szkolnych, jak i domowych, biologia ryzyka i stresu. Zajęcia w ramach studiów dotyczą także nowych metod prowadzenia zajęć edukacyjnych, w tym zasad grywalizacji, wykorzystania gier, wpływu nowoczesnych technologii na procesy przyswajania i przetwarzania informacji oraz na biologiczne podłoże rozwoju ośrodkowego układu nerwowego człowieka. Celem studiów jest także wyjaśnienie wybranych zjawisk znanych z praktyki szkolnej, wychowawczej i domowej, które mają częściowe podłoże neurobiologiczne i próba wyjaśnienia granic wychowawczej odpowiedzialności oraz możliwości wpływu na te zjawiska.
- Adresaci studiów:
Studia polecane są nauczycielom wszystkich typów szkół, pedagogom, wychowawcom, szkoleniowcom, tutorom, trenerom rozwoju osobistego oraz wszystkim osobom zainteresowanym rozwojem osobistym i zawodowym.
- Zarys programu studiów:
1. Pojęcie neurodydaktyki
2. Neuroanatomia funkcjonalna
3. Asymetria funkcjonalna
4. Mechanizmy pamięci i koncentracji
5. Podstawy uczenia się
6. Rola nauczyciela, trenara rozwoju osobistego i mentora
7. Wdrażanie zasad neurodydaktyki w praktyce
8. Sztuka motywowania
9. Praca kreatywna i innowacyjna
10. Multimedia w skutecznej i przyjaznej dydaktyce
- Czas trwania studiów: dwa semestry
- Opłata za semestr: 1500 PLN
Absolwentom GWSH, studiów pierwszego i drugiego stopnia, przysługuje pięcioprocentowa zniżka w opłatach za naukę na studiach podyplomowych prowadzonych przez Wydział Nauk Społecznych GWSH w Gdańsku.