Zarządzanie turystyką i sportem
Kwalifikacje absolwenta
Cel studiów:
- zdobycie wiedzy na temat nowoczesnych technik zarządzania organizacją sportową, m.in. klubami sportowymi, klubami fitness, rekreacją sportową dzieci i młodzieży,
- zdobycie wiedzy z zakresu koncepcji marketingu sportowego, zasad organizacji imprez sportowych, prawa sportowego,
- zdobycie wiedzy z zakresu promocji sportu i zdrowego trybu życia,
- zdobycie wiedzy dotyczącej zasad współpracy z mediami, sponsoringu sportowego, zarządzania wizerunkiem organizacji sportowej.
Kim możesz być po studiach:
- menedżerem klubów sportowych i klubów typu fitness,
- specjalistą w jednostkach administracji samorządowej działających w sferze sportu,
- menedżerem kierującymi organizacjami dbającymi o sport na szczeblu samorządu lokalnego,
- specjalistą ds. organizowania imprez sportowych,
- specjalistą przygotowanym do pracy w przedsiębiorstwach współpracujących z organizacjami sportowymi oraz współpracy z innymi organizacjami sportowymi.
Twoje umiejętności po ukończeniu studiów:
- umiejętność pozyskiwania sponsorów oraz współpracy ze sponsorami,
- umiejętność tworzenia nowoczesnej kadry menedżerskiej w różnego typu jednostkach sportowych,
- umiejętność pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania na rozwój kultury fizycznej z funduszy unijnych.
Przykładowe przedmioty na specjalności:
- Marketing sportowy
- Zarządzanie obiektami sportowymi
- Prawo sportowe
- Historia sportu i ruchu olimpijskiego
- Kultura sportowa społeczeństw europejskich
- Organizacja imprez sportowych
- Sport i rekreacja w Unii Europejskiej