Wszechstronny rozwój społeczności akademickiej GWSH sposobem na wzrost potencjału Uczelni
Zrealizowane projekty
Zadanie 1. Otwarcie i realizacja nowych specjalności
W ramach tego zadania otwarto nowe specjalności na studiach I stopnia – samodzielny księgowy, zarządzanie sportem, doradztwo zawodowe oraz studia podyplomowe – pedagogika lecznicza. Studia te były niodpłatne dla studentów.
Dodatkowo w ramach projektu prowadzono zajęcia fakultatywne z matematyki dla studentów I roku studiów na Wydziale Europeistyki. Zajęcia te poprawiały wiedzę studentów z zakresu tego przedmiotu i dzięki temu prowadziły do wzrostu zdawalności egzaminów z matematyki i statystyki.
Zadanie 2. Wsparcie aktywności i rozwoju biura karier studenckich
W tym zadaniu prowadzono organizację szkoleń dla studentów GWSH z zakresu rynku pracy. Szkolenia uzupełniono panelami dyskusyjnymi z przedsiębiorcami.
Przewidziano także organizację płatnych staży dla studentów.Ta forma wsparcia czieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem studentów, a uzyskane rezultaty przerosły oczekiwania.
Wszystkie inicjatywy miały na celu lepsze zorientowanie studentów w tematyce związanej z rynkiem pracy.
Zadanie 3. Portal edukacyjny GWSH
W ramach tego zadania stworzono nowoczesny portal internetowy GWSH.
Chcemy, aby nasi studenci mieli możliwość korzystania z bogatych zasobów Uczelni również za pośrednictwem narzędzi zaawansowanych technologicznie. Po pierwsze dlatego, że jest to efektywne. Po wtóre, ponieważ codzienna praca z wykorzystaniem tych narzędzi powoduje wzrost umiejętności ich obsługi. W tym celu zmodyfikowaliśmy stronę internetową GWSH, która przekształciła się w portal edukacyjny i jedno z podstawowych narzędzi komunikacji na linii student – GWSH.
Efekt można ocenić samemu.
Zadanie 4. Wzrost kompetencji kadry akademickiej
Kształcenie kadry akademickiej, zwłaszcza w zakresie korzystania z narzędzi internetowych, zarządzania procesem dydaktycznym, komunikacji interpersonalnej.
Zdajemy sobie sprawę, że bez nieustannej pracy nad sobą i poszerzania wiedzy kadry akademickiej i zarządzającej nie jesteśmy w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom naszych studentów.
W ramach tego zadania przeprowadzono szereg szkoleń dla kadry zarządzającej, kadry dydaktycznej, a także seminaria naukowe.