Zwrot legitymacji studenckiej
Aspekty prawne.
Szanowni Studenci,
informujemy, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 września 2011 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów (Dz. U. 2011 nr 201, poz. 1188), a konkretnie §7 ust. 2, prawo do posiadania legitymacji studenckiej mają studenci do dnia ukończenia studiów, zawieszenia w prawach studenta lub skreślenia z listy studentów, zaś w przypadku absolwentów studiów pierwszego stopnia – do dnia 31 października roku ukończenia tych studiów.
Z związku w powyższym osoba, która ukończyła studia pierwszego stopnia, zachowuje prawa studenta do dnia 31 października roku, w którym ukończyła te studia, co daje prawo do posługiwania się legitymacją studencką.
Po ukończeniu studiów drugiego stopnia student traci prawa studenta (z chwilą obrony). Od tego momentu przestają przysługiwać ustawowe zniżki.
Absolwenci studiów pierwszego stopnia powinni zwrócić legitymację studencką do Dziekanatu w terminie do 31 października br., zaś absolwenci studiów drugiego stopnia – w dniu obrony pracy magisterskiej. Prosimy absolwentów studiów drugiego stopnia o zwrot legitymacji najpóźniej w dniu odbioru dyplomu.