„Metody aktywizujące w pracy z przedszkolakiem i uczniem szkoły podstawowej” – marcowa sesja warsztatowa
25 marca 2017 roku – wstęp wolny! Zapraszamy studentów, absolwentów, nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i innych zainteresowanych.
Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna oraz Towarzystwo Edukacyjne Vizja zapraszają wszystkich zainteresowanych
do udziału w sesji warsztatowej „Metody aktywizujące w pracy z przedszkolakiem i uczniem szkoły podstawowej”,
która odbędzie się w sobotę 25 marca 2017 roku w godz. 10.00 – 13.30
w siedzibie Towarzystwa Edukacyjnego Vizja, przy ul. Piekarniczej 16 B w Gdańsku.
Warsztaty poprowadzą specjaliści Towarzystwa Edukacyjnego Vizja.
10.00 – 11.30, sala 156
- Wzrokowiec, słuchowiec i kinestetyk, czyli język angielski dla każdego przedszkolaka i ucznia klas I – III
Część I: Teoretyczne zagadnienia dotyczące preferencji w uczeniu się
– Wzrokowiec
– Słuchowiec
– Kinestetyk
Część II: Przykłady zajęć dla przedszkolaków i uczniów z danymi preferencjami w uczeniu się (przykładowe obszary tematyczne zajęć: body parts, family, emotions)
Część III: Panel dyskusyjno-warsztatowy (opracowanie innych obszarów tematycznych zajęć, w tym zaproponowanych przez uczestników warsztatów)
10.00 – 11.30, sala 203
- Innowacyjnie i kreatywnie, czyli nowoczesne lekcje matematyki
XXI wiek to okres gwałtownego rozwoju technologii komputerowej. Podczas warsztatów zaprezentujemy sposoby zastosowania multimediów nie tylko na lekcjach matematyki. Przedstawimy sposoby uatrakcyjnienia zajęć metodami aktywizującymi oraz tworzenia własnych multimedialnych pomocy dydaktycznych.
Uczestnicy warsztatów z nowoczesnych lekcji matematyki proszeni są o przyniesienie, jeżeli to możliwe, własnych laptopów.
11.30 – 12.00: Przerwa kawowa
12.00 – 13.30, sala 155
- Miarka, klamerka, kostki i sznurek, czyli kilka słów o dziecięcej matematyce
– Co robić, by nie zmarnować matematycznych talentów?
– Jak rozwijać w dzieciach matematyczną ciekawość?
– Czy można uczyć matematyki na placu zabaw i na stołówce?
– Do czego można wykorzystać kasztany, fasolę i miarkę?
– Udowodnimy, że nauka matematyki może być pasjonującą przygodą!
12.00 – 13.30, sala 156
- Metoda Carla Orffa jako przykład aktywizacji muzycznej w edukacji wczesnoszkolnej
Metoda Carla Orffa cieszy się coraz większym zainteresowaniem na zajęciach z muzyki i rytmiki w szkołach oraz przedszkolach. Jej elementy wykorzystywane są nie tylko podczas zajęć stricte muzycznych, ale również ogólnorozwojowych, co świadczy o jej korzystnym wpływie na sferę poznawczą dzieci. Podczas warsztatów omówimy najważniejsze elementy metody Carla Orffa, podamy szereg przykładów ćwiczeń muzyczno-rytmicznych, a także zachęcimy słuchaczy do aktywnego udziału w spotkaniu.
Liczba miejsc na warsztaty ograniczona!
Udział w sesji warsztatowej jest bezpłatny. Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres: m.gwizdalska@gwsh.gda.pl, podając tytuł/y warsztatów oraz swoje imię i nazwisko. Każdy z biorących udział w sesji otrzyma zaświadczenie uczestnictwa.
Koordynator wydarzenia z ramienia GWSH: Małgorzata Gwizdalska, Biuro Karier GWSH
tel.: 600 327 981
e-mail: m.gwizdalska@gwsh.gda.pl