„Metody stymulowania rozwoju dziecka z deficytami lub uzdolnieniami” – wrześniowa sesja warsztatowa
17 września 2016 roku – wstęp wolny! Zapraszamy studentów, absolwentów, nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i innych zainteresowanych.
Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna oraz Towarzystwo Edukacyjne Vizja zapraszają wszystkich zainteresowanych
do udziału w sesji warsztatowej „Metody stymulowania rozwoju dziecka z deficytami lub uzdolnieniami”,
która odbędzie się w sobotę 17 września 2016 roku w godz. 10.00 – 13.45
w siedzibie GWSH, przy ul. Biskupiej 24 B w Gdańsku, w sali 108/109.
Warsztaty poprowadzą specjaliści Towarzystwa Edukacyjnego Vizja.
10.00 – 11.45, sala 108
- Wstęp do integracji sensorycznej
– Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej. Jak się uczymy?
– „Nie kręć się!”, „Nie leż na ławce!”, „Znowu bujasz się na krześle!”, „Dlaczego ciągle go popychasz?” – wpływ dysfunkcji przetwarzania zmysłowego na zachowanie dziecka
– Praca terapeutyczna z dzieckiem (prezentacja krótkich filmów)
– Omówienie wybranego deficytu integracji sensorycznej (obronność dotykowa)
– „Nie będę nosiła tej koszulki!”, „Mamo, przytul mnie najmocniej, jak potrafisz” – wspomaganie rozwoju procesów integracji sensoryczno-motorycznej w środowisku domowym
10.00 – 11.45, sala 109
- Pierwsza pomoc uczniowi zdolnemu, czyli jak wspierać, żeby nie zmarnować talentu
Podczas warsztatów wspólnie poszukamy odpowiedzi na pytania:
– Skąd wywodzą się wybitni artyści i naukowcy?
– Czy uczeń zdolny potrzebuje większej ilości informacji przekazywanych przez nauczyciela?
– Czy bycie prymusem jest tożsame z byciem zdolnym?
– Jak nie przestymulować dziecka?
– Co zrobić, by talenty i uzdolnienia zostały odkryte i przetrwały w szkole?
12.00 – 13.45, sala 108
- Miarka, klamerka, kostki i sznurek, czyli kilka słów o dziecięcej matematyce
– Co robić, by nie zmarnować matematycznych talentów?
– Jak rozwijać w dzieciach matematyczną ciekawość?
– Czy można uczyć matematyki na placu zabaw i na stołówce?
– Do czego można wykorzystać kasztany, fasolę i miarkę?
– Udowodnimy, że nauka matematyki może być pasjonującą przygodą!
12.00 – 13.45, sala 109
- Terapia ręki, czyli jak usprawnić motorykę małą?
– Czy jeśli dziecko nie pisze poprawnie, problem tkwi tylko w jego dłoni?
– Jaki wpływ na wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych ma ułożenie miednicy?
– Czy picie z kubka może być trudne?
– Co zrobić, gdy zapięcie guzika jest trudnością nie do pokonania?
Uczestnicy warsztatów z terapii ręki proszeni są o przyniesienie skarpet oraz koca lub karimaty.
Liczba miejsc na warsztaty ograniczona!
Udział w sesji warsztatowej jest bezpłatny. Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres: m.gwizdalska@gwsh.gda.pl, podając tytuł/y warsztatów oraz swoje imię i nazwisko. Każdy z biorących udział w sesji otrzyma zaświadczenie uczestnictwa.
Koordynator wydarzenia z ramienia GWSH: Małgorzata Gwizdalska, Biuro Karier GWSH
tel.: 600 327 981
e-mail: m.gwizdalska@gwsh.gda.pl