Wizyta gości z Ukrainy dobiegła końca
Aktualności
Wizyta szacownych gości z Uniwersytetu Narodowego im. Jurija Fedkowycza w Czerniowcach na Ukrainie oraz Bałtyckiej Wyższej Szkoły Humanistycznej dobiegła końca.
W dniach od 16 do 18 maja 2010 roku Władze GWSH gościły przedstawicieli zaprzyjaźnionych uczelni, wśród których byli Rektor Bałtyckiej Wyższej Szkoły Humanistycznej dr Piotr Wensierski, Rektor Uniwersytetu Narodowego im. Jurija Fedkowycza w Czerniowcach prof. dr hab. Iwan Rusnak, Prorektor Bałtyckiej Wyższej Szkoły Humanistycznej dr Barbara Maraczewska, doc dr Swietlana Romaniuk CNU.
W dzień poprzedzający obrady międzynarodowej konferencji poświęconej problematyce edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej zaproszeni goście poznali najważniejsze miejsca związane z tradycjami gdańskiej nauki i kultury akademickiej, zwiedzili ważne historyczne miejsca. W Sopocie zapoznali się z tradycjami kurortu.
17 maja 2010 roku odbyła się konferencja, którą otworzyli Rektorzy uczelni: prof. dr hab. Zbigniew Machaliński (GWSH), dr Piotr Wensierski (BWSH) oraz prof. dr hab. Iwan Rusnak (CNU − Ukraina), podkreślając potrzebę wymiany doświadczeń naukowych i praktycznych w dziedzinie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej we współczesnej rzeczywistości.
W sesji pierwszej, której przewodniczył prof. dr hab. Eugeniusz Bielicki, odbyło się sześć wystąpień na temat współczesnych tendencji rozwojowych pedagogiki wczesnoszkolnej na Ukrainie i jej znaczenia w skali międzynarodowej. Na zakończenie sesji pierwszej wystąpił prof. dr hab. Mieczysław Ciosek z odczytem poświęconym rozwojowi sfery moralnej w świetle teorii rozwoju społeczno-moralnego.
Drugą część obrad, w której odbyło się osiemnaście wystąpień, poprowadził prof. dr hab. Mieczysław Ciosek, który we wprowadzeniu podkreślił wieloaspektowość wpływów wychowawczych na wychowanie dziecka, do których zaliczył szkołę, rodzinę, grupę rówieśniczą oraz język. Poruszono problematykę błędów wychowawczych szkoły, międzykulturowości w edukacji wczesnoszkolnej, agresji w interakcjach uczniów, kształtowania się postaw patriotycznych oraz wpływu mediów na psychikę i rozwój dziecka.
Obrady konferencyjne oraz spotkania okołokonferencyjne były niezapomnianym doświadczeniem i źródłem zadowolenia oraz powodów do dumy dla obu stron. Pozostaje mieć nadzieję, że wpiszą się w coroczny kalendarz wydarzeń naukowych w Gdańskiej Wyższej Szkole Humanistycznej.