Administracja publiczna
Kwalifikacje absolwenta
Absolwenci administracji publicznej to kompetentni i nowocześni specjaliści administracji. Mają wiedzę teoretyczną z zakresu nauk społecznych, nauk o prawie i administracji oraz podstawową wiedzę ekonomiczną, co pozwala im na przyswojenie sobie umiejętności, które są niezbędne do pełnienia funkcji administracyjnych i biurowych oraz utrzymywania różnorodnych kontaktów społecznych. Nieobce jest im między innymi: samodzielne podnoszenie kwalifikacji, rozumienie potrzeby doskonalenia się, umiejętność organizowania pracy własnej i w zespołach, nabywanie umiejętności publicznego prezentowania stanowiska urzędu lub firmy, obsługiwanie nowoczesnych urządzeń techniki i łączności biurowej, stosowanie zasad obiegu informacji w urzędach administracji publicznej i w przedsiębiorstwach. Wiedza teoretyczna uzupełniona elementami wiedzy prawniczej i menedżerskiej oraz praktyki zawodowe kształtują poglądy absolwentów na istotę współczesnej administracji w ogólnym systemie organizacyjnym państwa ze szczególnym uwzględnieniem członkostwa Polski w Unii Europejskiej. Są przygotowani do pracy na średnich szczeblach zarządzania w administracji państwowej i samorządowej, a także w jednostkach gospodarczych w sektorze prywatnym, w instytucjach społecznych oraz pozarządowych.